Skip to content

Nu fryser folk och fä

6 november, 2012

Kylan drar ner från norr.  Vi fryser – vilka som är folk eller fä får ni själva klura ut.

Talgoxen drar mot varmare miljö. Jag skapar varm miljö med vinterjacka och duntofflor på inomhus. Naturligtvis en väldig massa kaffe också! Hoppas morgondagen bjuder på fotograferingsvackert väder! Jag har rensat rejält i datorn för att kunna fylla på med färska bilder. Väldigt många mindre lyckade fågelbilder. Och väldigt många snöflingor – jag antar att det så småningom kommer nya!

2 kommentarer leave one →
  1. 6 november, 2012 19:15

    Ja, idag var det minusgrader och riktigt vackert. I en migränpaus fotade jag piprankebladen, men ingen promenad i det vackra vädret på eftermiddagen blev det. Har du fortfarande lika kallt inomhus!? Talgxoxen verkar också ha tagit på sig dunjackan. Hoppas att det blir gott om snöflingor att fotografera! Fina bilder!

  2. 6 november, 2012 19:53

    Usch, migrän… Det har jag tack och lov aldrig haft. Det är inte lika uschligt ställt med ventilationen längre. Däremot fungerar den radiostyrda uppvärmningen trögt eftersom radiostyrningen inte kan läsa väderleksrapporter och därför ökar på värmen på tok för sent. Jag hoppas på en stabilt kall vinter så radiostyrningen fattar att det är kallt dygnet runt! Och att ingen fippelnisse kladdar på knapparna som då när det begav sig!

    Jag måste börja ligga i träning på macro tills flingorna kommer. Hoppas systemkameran klarar det bra, det ska bli spännande att se! Annars får jag väl hitta på någon primitiv lösning…

    Tack, Jag!

Kommentera

