Skip to content

Den dag som idag är

1 november, 2012
tags:

Mitt dagliga liv är ju naturligtvis av stort allmänintresse så det måste rapporteras om.

På morgonkvisten tog jag en liten biltur medan solen ännu behagade lysa upp tillvaron. Här var jag ju bara så illa tvungen att hejda min egen framfart och kliva ut på bron och plåta vattnets framfart.

Bilen blev rejält smutsig på ringliga krokvägar så det blev biltvätt istället för lunch. Sedan kom jag ihåg att jag måste plocka mossa till adventsstakar. Stövlarna på och ut i skogen!

Här vid kalhygget som för bara ett par år sedan var den mest underbara trollskog visste jag ju var jag var. Men sedan…

… fann jag vad jag sökte. Med blicken stint i backen på jakten efter finaste mossan irrade jag mig någonstans långt bort i skogen. Vägen tillbaka var svår att finna eftersom solen behagat gömma sig bakom ett tjockt molntäcke. Alla hällar såg likadana ut. Jag slog in på en viltstig och hoppades komma rätt. I vanliga fall brukar jag hamna ännu längre in i skogen när jag gör så men denna gång hade jag tur.

Nu behövs en rejäl dos kaffe!

 

5 kommentarer leave one →
  1. 1 november, 2012 19:49

    Nu har Imsy varit på äventyr igen! Ett mossigt var det – tur att du hittade stigen hem!

  2. 2 november, 2012 10:11

    Gott om renlav var det! Då man förändrar skogen och gamla märken försvinner är det lätt att gå vilse. Värst är det ifall man markberett hyggena. Då finns inget kvar av gamla stigar ocg stenar kan ha flyttats eller stjälpts. Utvecklingen går vidare men gamla minnen står kvar i huvet och hittar inte fram.

  3. skriveriet2 permalink
    3 november, 2012 13:00

    Det var en trevlig förmiddag med inslag av spänning. Vitlav använder jag inte längre i mina adventsstakar. Jag kör med flamsäkert material.

  4. 3 november, 2012 15:03

    Grattis till guldet Tyresö! 🙂

Kommentera

