Skip to content

Vilken bild blev bäst?

24 oktober, 2012

Jag försöker trixa med bilder i Photoshop. Vilken tycker du blev bäst?

Den övre eller undre?

 

Och så gjorde jag en ful bild när jag ändå var i farten…

Den hjärtformade röken är hjärtformad även på orginalbilden.

Färdiglekt för denna gång!

13 kommentarer leave one →
  1. 24 oktober, 2012 21:07

    Jag föredrar den övre, men sen beror det pà sammanhanget…

  2. 25 oktober, 2012 09:14

    Den avskalade tilltalar mig, den kan man använda och göra fina kort av. Men jag har aldrig photoshoppat själv. Bilden med röken gör sig nog bäst i original, haha!

    • 31 oktober, 2012 09:39

      Photoshopad rök ska jag nog inte ägna mig åt,nej….

  3. 25 oktober, 2012 10:35

    Jag föredrar bild 2. Den är ren och låter blommorna gracilt få berätta sin saga.
    Den övre säger ingenting utöver att bakgrunden tynger bilden och blommorna strävar bort från den belastningen …

    • 31 oktober, 2012 09:40

      Det var just att få blommorna att sväva ur bilden jag försökte. Men…

  4. Benke permalink
    25 oktober, 2012 18:44

    Jag gillar sista bilden bäst.

    • 31 oktober, 2012 09:41

      Min ständigt förändrande utsikt som jag gillar så mycket.

  5. 28 oktober, 2012 22:42

    Den översta tilltalar mig mest… lyfter fram blommornas färger bättre tycker jag. Allt det vita på bild två tycker jag lyfter fokus från blommorna… en annan vit-beigeton eller svag pastell hade kanske lyft fram blommorna bättre… jag vet inte. Måste säga att det vara vackra blommor ♥
    Skortstensbilden… jag gillar originalet bäst..

    Söndagskraam från Mogi

    • 31 oktober, 2012 09:43

      Det är ju som Jag skriver att det beror på vad man ska använda bilden till o.s.v. Men ljusare blommor hade helt klart blivit bättre på bild 2.

      Kram!

  6. 29 oktober, 2012 12:46

    Helt klart den översta…är som att blommorna kryper ur bilden 🙂
    Kram

    • 31 oktober, 2012 09:44

      Det var den effekten jag var ute efter så jag får väl vara skapligt nöjd med den.
      Kram

  7. 5 november, 2012 17:43

    Den undre, tycker jag.

    Kul med skorstenen.

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

