Skip to content

Viking art

22 oktober, 2012

Newmade old viking art.

 

7 kommentarer leave one →
  1. 22 oktober, 2012 12:37

    such a great monument – love the skull on the floor too

  2. 22 oktober, 2012 15:39

    Snyggt gjort är det men budskapet, vilket det nu ska vara, är svårt att tyda. Jag har suttit här en stund med min futhork och försökt hitta någon mening i tecknen men det tycks mig obegripligt.

    • 22 oktober, 2012 17:15

      Stenen står i vikingabyn i Svanberga vid Erken. Jag får forska i vad skriften menar.

  3. 22 oktober, 2012 19:26

    Great shot.

  4. 23 oktober, 2012 13:10

    Jag kanske àker till Rouen i Normandie nästa mànad, sà dà ska jag passa pà och fotografera runstenar, mànga spàr av Vikingar där. Normanderna är ju mer Vikingar än vad jag är, min familj bodde inte ens i Sverige dà Vikingarna härjade. Det var ju tack vare Vallonerna som min familj kom till Sverige… Och fràn Italien…

    FIn konst, historisk…

  5. 23 oktober, 2012 23:41

    Fin kombination med hornen på nedre bilden. Snyggt fotat!

  6. 25 oktober, 2012 20:32

    Härligt! Jag gillar vikingamotiv.

Kommentera

