Skip to content

Aspfjäril

18 oktober, 2012

Aspfjärilen är en av våra största fjärilar. Vacker är den också!

8 kommentarer leave one →
  1. 18 oktober, 2012 11:52

    Alltså nu blir jag ju avundsjuk, den har jag inte fotat än. Var och när lyckades du fota den?
    Jag förstår att fjärilshandboken nu kommit väl till pass!

    • 18 oktober, 2012 12:00

      Jag fotade den vid en liten sjö utanför Norrtälje i juli när jag flydde från barn, svärson och barnbarn som slängde alla närvarande i vattnet oavsett hur väl påklädda de var. Tveksamt om de tagit hänsyn till systemkameran jag hängt runt halsen…
      Fjärilsboken ger fina ledtrådar till hur jag ska hitta vidare i fjärilsdjungeln!

  2. skriveriet2 permalink
    18 oktober, 2012 12:55

    Aspfjärilar är inte helt ovanlilga här. Jag fotade flera stycken förra sensommaren. I år har jag inte sett många fjärilar.

    • 18 oktober, 2012 14:32

      Ni har väl haft för mycket regn i Dalarna i sommar för att fjärilarna skulle trivas.

  3. 18 oktober, 2012 18:55

    great shots of gorgeous wings! Question: why no translator???

  4. 18 oktober, 2012 19:00

    Mycket vacker, roligt att du lyckades fånga ”baksidan” också.

  5. 19 oktober, 2012 12:24

    Jag vill också fånga en aspfjäril på bild!
    Din systemkamera har inneburit ett lyft för dina foton!

  6. 19 oktober, 2012 21:38

    vackra bilder på en fin fjöäril. Den vill inte visa sig för mig. 😦

Kommentera

