Skip to content

Fantasi eller verklighet

16 oktober, 2012

Tisdagstemas tema idag är FANTASI.

Döm själva om de monster som hindrade min väg från affären igår är fantasi eller verklighet…

Först hindrade denna – vad det nu är – min framfart.

Sedan låg denna forntidsvarelse och låtsades sova för att säkert hoppa upp och nafsa mig i benen när jag kom tillräckligt nära. Jag vek av åt vänster.

Men aj, aj, aj vilken läskig drake som lurade där nedkrupen i marken och bara huvudet upp!!! Vek av åt höger istället.

Men hua! Där låg en jätteorm och glodde elakt på mig! Jag tog ett modigt skutt över ormen och ilade hem. Där skyndade jag mig att brygga en stärkande dryck av det kaffe jag inhandlat. Länge satt jag sedan darrande och skakande av den traumatiska händelsen innan nerverna hamnade rätt i min arma kropp.

Fantasi? Det vete gudarna….

Fantasi finns i allafall att ta del av hos Tisdagstema!

 

10 kommentarer leave one →
  1. 16 oktober, 2012 11:21

    Det var ena vackra monster!

  2. 16 oktober, 2012 12:23

    Ja i skogen finns många läbbiga djur! ;-))

    • 16 oktober, 2012 14:24

      Nästa gång tar jag asfalttrottoaren från affären!

  3. 16 oktober, 2012 12:25

    hahaha…..jag blev faktiskt rädd och lite äcklad först av dina monster!! Rolig tolkning!

    Ha en skön tisdag!

  4. 16 oktober, 2012 13:25

    Naturen är förunderlig och fantasifull…
    Ha en skön tisdag.
    Kramen.

  5. 16 oktober, 2012 14:03

    🙂 Oj, och ja, det var väldigt vad du ”sprang på” för varelser! Hua!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  6. 16 oktober, 2012 21:21

    Jeg tror nok du var lur som passet deg for de der.
    God kaffe.

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/16/litt-sant-og-litt-fantasi/

  7. 16 oktober, 2012 22:39

    Jo, man kan verkligen stöta på fantasin, då man går utanför sin dörr… som du här… riktigt otäckt att springa o hoppa över en orm så här😉🙂

Kommentera

