Skip to content

Länka i WordPress

15 oktober, 2012

Detta är till dig, Lee!

Gå till den sida du vill länka till. Vi tar min sida som exempel.

  1. Klicka på adressraden tills hela är markerad.
  2. Högerklicka med musen och välj kopiera.

Sedan gör du som på bilden ovan:

  1. Markera det ord du vill länka till (imsy denna gång). Du gör likadant om du vill länka en bild.
  2. Klicka på kedjan där uppe.
  3. Nu kommer en sådan här ruta upp.
  4. Högerklicka på musen och välj ”klistra in” så den adress du vill länka till syns där (min adress denna gång).
  5. Klicka på ”Lägg till länk”.

Klart! Prova för säkerhets skull att länken fungerar!

Om du vill träna får du gärna länka till olika inlägg hos mig.

Är det något du inte förstår – skriv en kommentar hos mig!

Lycka till!

3 kommentarer leave one →
  1. 16 oktober, 2012 18:08

    Prövat några gånger men misstänker jag tar något fel,troligen för ordagrannt??? Kopierade adress, makerade ditt namn men kedia kom ej fram. Prövar igen nästa gång jag här ty blir så lätt arg då jag gör saker som får mig känna mig dum. Det är något jag missar ,säkert något idiotiskt enkelt! ”kopiera adressen” Makera ett ord” räcker ej för locka fram den där knappen…..jag missar något.

    • 16 oktober, 2012 18:16

      Den där knappen finns där. Tryck på den så kommer den där nya rutan fram. Du är inte dum! Så här:

      Kopiera adressen.
      Skriv imsy i ditt nya inlägg.
      Markera imsy.
      NU ska du trycka på kedjan.

      Försök igen!

      • 17 oktober, 2012 09:02

        Det är alltså i ett inlägg du skriver själv du ska markera den text eller bild du vill länka.

        Sedan trycker du på kedja, då kommer rutan upp.

Kommentera

