Skip to content

På väggen

8 oktober, 2012

Måndagstema idag: PÅ VÄGGEN.

På min balkongvägg klamrar sig en gyllene gubbe fast.

Egentligen ska han vara vänd åt andra hållet och hålla fast ett stort vackert fat som väggprydnad. Mina föräldrar lät honom i många år hålla fast ett tennfat. Det var ingen bra idé eftersom tenn är mjukt och gubbens stadiga grepp gjorde inbuktningar på fatet. Jag tycker han gör sig mycket bättre som ”bergsbestigare”. I vart fall egger det min fantasi…

Mer på folks väggar ser du HÄR

5 kommentarer leave one →
  1. 8 oktober, 2012 10:46

    😉

    ja så kan man ju använda den ”gubben”..fyndigt!
    ..hos mig håller han i några gamla porslinstallrikar…

  2. 8 oktober, 2012 11:38

    Stilig:))

  3. 8 oktober, 2012 20:38

    Han minner litt om ”øremannen ” min sølv.
    Liker slike 🙂
    Ha en flott kveld.:-)

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/08/pa-veggen/

  4. 10 oktober, 2012 17:53

    Vad kul – en tavelhållare alltså, som har fått bli en bergsklättrare – fyndigt!

  5. 19 oktober, 2012 10:29

    Hehe.. Denne var stilig! 🙂

Kommentera

