Skip to content

Idag gillar jag…

20 september, 2012

… utsikten från mitt köksfönster med morgonens sol på de svagt gulnande ornäsbjörkarna. När bostadsområdet var nytt i slutet av 60-talet fick vi hyresgäster önska vilka växter som skulle planteras på gården. Jag önskade ornäsbjörk. De har glatt mig i över 40 år nu. Det gillar jag verkligen!

Vad andra gillar ser du här:

9 kommentarer leave one →
  1. Anemonen permalink
    20 september, 2012 11:04

    Ja nu är björkarna ganska så gula även här i södra delen av landet. Vackra färger har vi att vänta.

    • 21 september, 2012 08:27

      Det blir mycket att fånga med kameran framöver!

  2. 20 september, 2012 12:50

    Det förstår jag att du gör, de lyser så fint. Du måste vara väldigt nöjd med att det blev som du önskade!

    • 21 september, 2012 08:29

      De utgör ständigt ett blickfång med sina långa lättflygande grenar. Ja, jag är väldigt nöjd!

  3. 20 september, 2012 13:06

    Så fint med träden med dess höstfärger!

    • 21 september, 2012 08:31

      Natten som gick var kylig, snart exploderar säkert naturen i färger!

  4. 20 september, 2012 19:01

    Fina björkar – i vackert ljus!
    Förstår att du gillar den utsikten!

    • 21 september, 2012 08:32

      Det jag gillar mest är att morgonsolen belyser endast den trädraden och ingenting annat. Det ger en väldigt vacker effekt!

Kommentera

