Skip to content

Där var lite höst

20 september, 2012

Natten som gick förde in lite mer av hösten hos mig. Morgonsolen visade att ornäsbjörkarna börjar anta en gul färg. Jag putsade mina fönster – dels för att det brukar hjälpa mot min ischias och dels för att jag ska kunna se ut (och fotografera) ordentligt. Det hjälpte inte alls på ryggen denna gång så jag provade med en liten promenad i närområdet istället. Det hjälpte ju inte heller men jag såg att naturen börjar byta skepnad här och där.

Strax intill här-finns-de-största-blåbären-iskogen-mamma-stället, R.I.P. min favoritson! – kröp ett stort hjärta upp ur marken. Det har körts med vägskrapa där för att troligen få asfaltsbeläggning och då har väl hjärtat skrapats fram… Svampar fanns lite varstans, störst var denna fingersvamp.

Vårkänslor fick jag nästan av denna syn i skogsbacken:

Vilda smultronplantor med knoppar, blommor och kart!

Nu provar jag en annan metod för min rygg: Har rört ihop en pepparkaksdeg som jag hoppas ska ge mumsiga kakor. Hjälper de inte på annat sätt så blir jag förhoppningsvis snäll av att äta dem!

 

6 kommentarer leave one →
  1. 20 september, 2012 20:44

    Fina höstfoton, själv sà irriterade en trollslända mig, sà den fick bli fotograferad av mig som den ville, den flög ju hela tiden framför mig vid den lilla sjön. En röd trollslända…

    Örnkramar ♥

  2. Hillevi permalink
    21 september, 2012 12:05

    Du hittar alltid stenhjärtan! Fast liljekonvaljen ser också ut som ett hjärta – ett konstnärligt sådant. Underbara höstbilder!

    • 25 september, 2012 20:29

      Ja, kan du begripa! De finns överallt! Nu ser jag också konvaljehjärtat!

  3. 21 september, 2012 22:36

    Det ska vara du till att hitta både vår och höst samtidigt! Men det ser ut som om hösten överväger. Hjärtat har ett ansikte!

    • 25 september, 2012 20:29

      Vi har alltid vår på hösten! Ja minsann – det har ett ansikte!

Kommentera

