Skip to content

Drama i luftrummet

19 september, 2012

Jag tänkte ta en kopp gott varmt kaffe i solen på balkongen. Då hörde jag märkliga skrin fråpn skyn. Där utspelade sig ett drama. Fram med kameran. Kaffet kallnade – men vad gör väl det…

Den mindre fågeln var mest aggressiv. Kanske ett bråk om jaktrevir. Hur kampen slutade vet jag inte då striden fortsatte bortåt huvudstaden till och hus skymde min sikt.

 

5 kommentarer leave one →
  1. 19 september, 2012 18:51

    Kråkan ligger risigt till! Undrar bilken rovfågel det kan vara. Någon hök antagligen. Vingformen får mig att tänka på sparvhök men den bör vara väldigt purken för att ha modet att ge sig på en kråka. Utgången är där långt från given för sparvhöken!
    Duvhöken däremot har goda chanser i en sån batalj. Då är det kråkan som bör passa sig. Kan det vara ungfåglar som prövar vad de möjligen klarar och vad de förmodligen inte förmår?

    • 20 september, 2012 08:27

      Jag hade gärna velat följa kampen till slutet. Men jag tippar faktiskt på att kråkan vann även om den mindre var mest envis. Ungfåglar låter vettigt – den mindre verkade inte särskilt slipad.

  2. 19 september, 2012 21:22

    Ja se naturen… även fàglarna bràkar… ☺

  3. 20 september, 2012 12:46

    Vilket skådespel! Sånt är roligt att följa med kameran i hand. Påminner mig om små insektsdraman som jag har förevigat lite då och då – men de är lite lättare att hantera än flaxiga fåglar.

  4. 20 september, 2012 22:57

    Inaonekana kama show kubwa hewa kwa kuangalia wakati wewe kunywa kahawa yako. Kupendwa photos.

    A neat air show to watch while you drink your morning coffee. Wonderful photos. I hope my GOOGLE translator above work OK.

Kommentera

