Skip to content

Höstkrokus

18 september, 2012

Höstkrokus i Tyresö slottspark / Tyresö castelpark

5 kommentarer leave one →
  1. 18 september, 2012 19:53

    Beautiful delicate crocuses!!

  2. 18 september, 2012 22:58

    Jag tror att jag får vårkänslor nu, fin bild på höstkrokusen. Ojdå jag trode att det var en vårkrokus.
    Ha det gott!

  3. 19 september, 2012 10:12

    Vackert värre! Men är du säker på att det är höstkrokus och inte tidlösa?

    • 19 september, 2012 10:17

      Jag är – som vanligt – inte säker på någonting alls…

      • 19 september, 2012 10:21

        Det är nog inte så lätt att se skillnaden, haha. Den ena är en lökväxt och det andra en knöl, tror jag och det som skiljer blommorna åt är antalet ståndare, tre eller sex, vilken som har vad minns jag inte.

Kommentera

