Skip to content

Det är som förgjort

13 september, 2012

Idag skulle jag äntligen ta itu med att röja upp i mitt hem. Det kändes lagom dags när jag igår kväll fick så många misslyckade bilder raderade från datorn. Vaknade pigg och med rätt inställning i ottan beredd att uträtta stordåd. Skulle ju bara sätta på virusrensning på datorn först….

Något hade hänt – Telias antivirusprogram fungerade inte. Fixa, dona, trixa, greja… Det slutade med ett fasa strul – fick inte ens igång någon webläsare.

Återställde datorn till en tidigare tidpunkt. Ännu fler funktioner försvann. Ringde Telia för hjälp. Kors! Det blev ännu värre! Återställde till morgonens tidpunkt igen. DÅ minsann kunde jag komma ut på nätet igen! Laddade ner antivirusprogrammet och påbörjade en virussökning. Ah! Det funkade!

En liten kopp kaffe på balkongen behövdes innan hemmet skulle få sitt.

Då kom något annat emellan igen…

En havsörn cirklade över Granängsringen. Fram med kamera, fota, fota, fota… 78 foton senare inser jag att jag måste rensa bort en hel del av dessa örnbilder. Får en kort stund idén att jag ska räkna hur många foton på havsörnar jag har på datorn… Näe, nu får jag skärpa till mig! Men lite kaffe till innan… Kanske bäst jag blundar när jag dricker mitt kaffe så inget nytt distraherande dyker upp.

 

4 kommentarer leave one →
  1. skriveriet2 permalink
    13 september, 2012 15:37

    Nog kan man väl låta en havsörn distrahera …

  2. 13 september, 2012 20:10

    Örnar finner jag inte här, men falkar finner jag…

    Mycket strul, dà tänker jag pà en viss film…

    Örnkramar ♥

  3. 14 september, 2012 10:12

    Havsörn går först!
    Virus? Det var länge sedan jag kollade hockey? Håller han på än? 😉

  4. 15 september, 2012 18:58

    Håller med alla, örnar har företräde!

Kommentera

