Skip to content

Jag skulle städa, jag

1 september, 2012

Eftersom regnet inte upphört än tänkte jag mig en flitig dag med att röja upp i mitt hem. Som vanligt började jag i fel ände: Städade bort en hel del suddiga foton ur datorn. Det var väl faktiskt också bra men medan jag höll på med det insåg jag att jag måste öva mig på att få till skärpa i mina sysyemkameratagna foton bättre. Satte mig med en god kopp kaffe och systemkamera på balkongen och plåtade regndroppar i oxeln här utanför.

Många bilder men få jag blev nöjd med. Denna fick inte rätt skärpa men jag lyckades fånga fallande vattendroppar så jag är nöjd ändå.

Nu har det visst slutat regna! Mitt hem klarar sig nog en stund till – tar min kamera på en motionsrunda istället. Kameror behöver mycket motion och jag behöver choklad!

 

2 kommentarer leave one →
  1. 1 september, 2012 20:45

    Det gäller att vara snabb i vändningarna för att fånga droppar, men det är du ju bra på som fotar fåglar så bra!

  2. 20 september, 2012 17:24

    Det är bara det att dropparna inte faller när JAG vill att de ska falla…

Kommentera

