Skip to content

Det blev Janne Shaffer istället

1 september, 2012

Som jag skrev i förra inlägget skulle jag gå och köpa mig en chokladbit. Jag hann bara halvvägs till affären då jag hamnade mitt i Tyresöfestivalen där Janne Shaffer uppträdde länge och väl.

Regnet plaskade lika muntert som musiken. Det bekom inte publiken nämnvärt. De flesta var – till skillnad mot mig – paraplyförsedda.

Den nyrenoverade lekplatsen i anslutning till Tyresö C invigdes också idag till många barns stora lycka.

Större barn hade sitt egna sätt att leka på. Det blev de både smutsiga och hungriga av.

Föreningslivet visade upp sig. Här blev det konkurrens om vägen till himmelriket.

Nöjd med promenad trots utebliven choklad cirklade jag mig hem mellan vattenpölarna.

5 kommentarer leave one →
  1. 1 september, 2012 18:59

    FILADELFIA klarar jag mig utan, har inga goda erfarenheter fràn dem… Men det blev ju en dag trots att du inte fick din chokladbit. Janne Schaffer, en duktig gitarrist… Örnkram ☺

  2. 1 september, 2012 20:41

    Upplevelserna finns närmare än man tror – men blött såg det ut! Jag gillar vatten pölen med bubblorna och de stora barnen med färgade bälten, deras lek verkar lite häftig.

  3. 2 september, 2012 08:30

    Jag tror jag svimmar! Har jag särskrivit?! Nä, sånt gör inte jag, aldrig, nån har manipulerat texten!

  4. 2 september, 2012 12:20

    Se det var ett reportage med mersmak det! Kampsportarna fångade du in ett action-fyllt kast! Mästerligt att få bättre skärpa med motivet i rörelse än när det fridfullt står och ”idisslar”!

  5. 13 september, 2012 10:13

    Jag tycker mig se en Imsy göra ett vådligt kast i den övre jiujitsy-bilden. Men jag har väl fel, för du har väl svart bälte, eller? Ja, jag antar det sedan du tog nappatag med världen pga draget i din lägenhet.🙂
    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

