Skip to content

Photoshop är så behändigt

21 augusti, 2012

Idag har jag tagit misslyckade bilder i skogen. Flera av dem blev uschligt mörka. Det ordnade jag genom att bara klicka på ”automatisk snabbkorrigering” i Photoshop så skötte programmet allt! Himla behändigt!

 

4 kommentarer leave one →
  1. 22 augusti, 2012 00:18

    Det verkar det vara! Jag har nån sån knapp i IPhoto och jag testar den ibland, men det är oftast rejäl grilliga förslag på korrigering den ger!

    • 22 augusti, 2012 09:06

      Jag har nyligen upptäckt den där funktionen i Photoshop, den verkar ge bra färger. Dessutom kan jag på samma ställe göra egna justeringar av färg, skärpa och jag vet inte vad allt!

      • 22 augusti, 2012 09:16

        Då är det bara att tacka och ta emot. Skulle jag använda knappen för förbättringar skulle ni nog inte tycka att bilderna var så kul!

  2. 22 augusti, 2012 10:09

    Det är ju inte så ofta man behöver totala make-overs eller extra make-up på några få detaljer men ofta kan ju färger behöva rent generellt mättas en aning och skärpan spetsas till för att bilden ska se presentabel ut.

    Den där snabbkorrigeringen är ju inte dum att ha i beredskap. Då ser man ju om det r värt att jobba vidare med bilden trots allt!

Kommentera

